Diana

Martie 24, 2007 la 4:22 am | Postat in poezie | 2 comentarii

Am descoperit o poezie… o poezie cu amintiri de codru si de jubilatul cuvintelor. O plimbare prin parc si o intalnire cu necunoscutul, si o speranta, si caldura, si vis… si toate intr-un singur nume:
Diana, de Mihai Eminescu

Ce cauţi unde bate luna
Pe-un alb izvor tremurător
Şi unde păsările-ntr-una
Se-ntrec cu glas ciripitor?
N-auzi cum frunzele-n poiană
Şoptesc cu zgomotul de guri
Ce se sărută, se hîrjoană
În umbra-adîncă de păduri?

În cea oglindă mişcătoare
Vrei să priveşti un straniu joc,
O apă vecinic călătoare
Sub ochiul tău rămas pe loc?
S-a desprimăvărat pădurea,
E-o nouă viaţă-n orice zvon,
Şi numai tu gîndeşti aiurea,
Ca tînărul Endymion.

De ce doreşti singurătate
Şi glasul tainic de izvor?
S-auzi cum codrul frunza-şi bate,
S-adormi pe verdele covor?
Iar prin lumina cea rărită,
Din valuri reci, din umbre moi,
S-apar-o zînă liniştită
Cu ochii mari, cu umeri goi?

Ah! acum crengile le-ndoaie
Mînuţe albe de omăt,
O fată dulce şi bălaie,
Un trup înalt şi mlădiet,
Un arc de aur pe-al ei umăr,
Ea trece mîndră la vînat
Şi peste frunze fără număr
Abia o urmă a lăsat.

gewissen

2 comentarii »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Diana..da..multe semnificatii adunate..mi-ai amintit de pseudonumele mele din copilarie si pana acum..nume imaginare ,feluri in care as fi vrut sa ma numesc..tocmai ce m-ai inspirat pentru o scriere..
    tu ai avut sau ai vreun nume imaginar? un nume al eului tau cel mai adanc?

  2. nu cred ca am avut… interesanta intrebarea… uite, o sa ma gandesc, parca-mi aduc aminte ceva, dar nu prea am avut modele (de nume). au fost momente cand mi-as fi dorit sa ma numesc altfel, da… dar nu pentru ca mi-ar fi placut alt nume mai mult, cred…


Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

